.

Witam Kochani:)

Nazywam się Joasia. Mieszkam w pięknej małej miejscowości w warmińsko mazurskim mam wspaniała Rodzinę,która mnie wspiera i dopinguje w tym co robię .Moja Pasja to Rękodzieło, które polega na reanimacji surowców wtórnych nadaje im nowy wygląd i nowe "życie "oraz tworze nowe prace. Pasja ta pomaga mi się oderwać od trudu dnia codziennego i pomaga mi choć przez chwile zapomnieć o cierpieniu,a także daje mi wiele radości,wiele miłych chwil i odprężenie,które pomaga mi zregenerować się każdego dnia na nowo by mieć siłę do walki z chorobą . Poza tym jestem, jaka jestem.Jaką mnie życie ukształtowało. Nieraz przykro doświadczyło ,zrobiło ze mną co chciało.Czasem pogłaskało,czasem przytuliło,częściej po grzbiecie batem przejechało. Odznaczone przez doświadczenia bliznami moje ciało i dusza z nową energią i optymizmem co dzień do "boju"z Życiem rusza ,nie dając za wygraną siłę czerpię z bycia , z każdego przeżytego dnia ,który opróżniony z niepokoju nabiera blasku, entuzjazm wznieca. Nie boję się, wybiegać naprzód i formować przyszłość i wdrażać w życie swe marzenia.Spełniać się , upadać i podnosić się stale, jest naszym przeznaczeniem.Pogodziłam się z moim życiem,lecz czasem ugięłam się pod jego ciężarem i choć mi nie zawsze los mój sprzyja cieszę się życiem , bo tak szybko mija...

Rękodzieło Artystyczne – to nie tylko moja Pasja , ale również radość i przyjemność tworzenia czegoś z niczego własnymi rękami.

Każdego dnia na nowo przekonuję się jakim cudnym darem są ręce dzięki,którym odnalazłam w sobie talent,który stał się moją Pasją. Pasja ta to rękodzieło,którym zajmuję się od wielu lat,wszystkie prace zamieszczone na moim blogu wykonałam sama wkładając w nie całe swoje serce,po prostu kocham to co robię,a jakie są efekty mojej pracy to proszę oceńcie Kochani sami zapraszam ...:)

Obserwatorzy

Strony - Wystarczy kliknąć na wybraną podstronę , zapraszam :)

środa, 20 czerwca 2012

W wolnej chwili :)

Witam Kochani :)
 Dekoracje  z owoców podobają  mi się coraz bardziej , ponieważ jest to  przyjemne z pożytecznym :)Nie  wymagają  wiele czasu , a można zrobić coś na prawdę  fajnego , ja pod wpływem chwili  i odrobiny  wolnego  czasu stworzyłam małego  misia zachęcając swoje dzieci do jedzenia  owoców , które nie za specjalnie im smakują , a które ja bardzo lubię . Dziś to jest  kiwi , a przy okazji  mała  niespodzianka dla Krzysia , który jeszcze śpi :)










 Dlaczego warto jeść kiwi ???

Owoc Kiwi jest jednym z najbardziej pożywnych owoców na świecie.

Co zawiera owoc kiwi?

 

Witaminę C

 

Jedno duże kiwi dostarcza dzienne zapotrzebowanie na witaminę C .

Niektóre badania sugerują, że niedobór witaminy C

(oraz innych antyoksydantów) w organizmie zwiększa ryzyko rozwoju astmy.

 

Witaminę K

 

Kiwi zawiera witaminę K , która odgrywa zasadniczą rolę w metabolizmie kości. Niedobór witaminy K jest związany z niską gęstością kości i zwiększonym ryzykiem złamań.

 

Potas

 

Niedobór potasu prowadzi do zmęczenia i osłabienia a nawet skurczu mięśni. Kiwi jest idealnym źródłem potasu.

 

Witaminę E

 

Jedzenie kiwi może być bardzo dobre dla naszej cery. Kiwi bogate jest w witaminę E , która chroni przed zmarszczkami. 

 

Miedź

 

Miedź niezbędna jest do tworzenia się krwinek czerwonych, bierze udział w syntezie melatoniny i w tworzeniu tkanki łącznej.

 

Kwas foliowy

 

Kwas foliowy jest czynnikiem anty anemicznym, pobudza procesy krwiotwórcze, czyli powstawanie czerwonych krwinek.

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek a także wpływa dodatnio na system nerwowy i pracę mózgu.

 

Magnez

 

Niedobór magnezu  powoduje zwiększenie pobudliwości nerwowo-mięśniowej oraz osłabienia i nieprawidłowości pracy serca.

 

Wapń

 

Kiwi jest jednym z niewielu owoców, które zawierają wapń.

 

Błonnik

 

Wysoka zawartość błonnika pomaga w schorzeniach takich jak cukrzyca czy rak jelita grubego.

 

Owoc kiwi działa zapobiegawczo i pomaga przy następujących schorzeniach:

 

Nowotwory

 

Wykazano, że kiwi dzięki zawartości glutationu zapobiega mutacji genów, których mutacja mogłaby zainicjować proces raka.

Kiwi jest jednym z niewielu owoców, które w formie dojrzałej są zielone dzięki chlorofilowi. Niektóre badania sugerują, że chlorofilina, pochodna chlorofilu, jest inhibitorem kancerogenezy wątroby. 

 

Depresja

 

Ostatnie badania wykazały, że inozytol, alkohol cukrowy, występujący naturalnie w kiwi, może być korzystny w leczeniu depresji. Inozytol odgrywa ważną rolę w wewnątrzkomórkowej reakcji na hormony i neuroprzekaźniki.

Kiwi zawiera stosunkowo wysoki poziom serotoniny, która ma działanie antydepresyjne.

 

Zwyrodnienie plamki żółtej

 

Kiwi zawiera mnóstwo karotenoidów (beta karoteny, luteiny i ksantofile), związki fenolowe (flawonoidy i antocyjany) i przeciwutleniacze, w tym witaminy C i E.

 

Nadwaga

 

Kiwi jest niskokalorycznym a zarazem najbogatszym w składniki odżywcze owocem.

Do tej samej grupy (najwięcej składników odżywczych najmniej kalorii) należą również cytryny.

 

Mało znane fakty na temat kiwi:

 

Zawiera więcej witaminy C niż pomarańcz.

Zawiera tyle potasu co banan.

Zmieszany z wodą i alkoholem jest świetnym tonikiem dla skóry.

 Kiwi ma cudowny wpływ  na wygląd   naszej cery .

Zgniecione czarne nasiona kiwi dają olej bogaty w Omaga 3 kwasy tłuszczowe.

 

Morał  taki  :

Jedzmy dużo kiwi  nawet  jak nam się buzia od kwaśnego krzywi !!!

Miłego dnia pozdrawiam:)

 

 

 


5 komentarzy:

GREGORIUS pisze...

Jaki naukowy mądry i potrzebny opis. A ja uwielbiam kiwi nawet jak mi usta krzywi ;-). Słodki misio. Miłego dnia i duuuuużo słoneczka. Pozdrawiam serdecznie,Grzegorz. Zapraszam do mnie. ;-).

Joanna pisze...

Serdecznie dziękuję Grzegorz za miłe słowa i zaglądam jak tylko jestem na dłużej przy komputerze, ale dziękuję za zaproszenie , pozdrawiam :)

Moje robótki pisze...

Piękny,pomysłowy i zdrowy miś.Pozdrawiam.

Iga pisze...

Ale jesteś pomysłowa :)
tak podane kiwi, zje każde dziecko
dziękuję za obszerny wykład ...
od jutra zaczynam jeść kiwi, może pomoże mi schudnąć :) pozdrawiam
serdecznie :)

Joanna pisze...

Dziewczyny serdecznie dziękuję za miłe słowa , pozdrawiam cieplutko:)

Gościu Miły :)

Dziękuję za wizytę na moim blogu i zapraszam ponownie:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...