.

Witam Kochani:)

Nazywam się Joasia. Mieszkam w pięknej małej miejscowości w warmińsko mazurskim mam wspaniała Rodzinę,która mnie wspiera i dopinguje w tym co robię .Moja Pasja to Rękodzieło, które polega na reanimacji surowców wtórnych nadaje im nowy wygląd i nowe "życie "oraz tworze nowe prace. Pasja ta pomaga mi się oderwać od trudu dnia codziennego i pomaga mi choć przez chwile zapomnieć o cierpieniu,a także daje mi wiele radości,wiele miłych chwil i odprężenie,które pomaga mi zregenerować się każdego dnia na nowo by mieć siłę do walki z chorobą . Poza tym jestem, jaka jestem.Jaką mnie życie ukształtowało. Nieraz przykro doświadczyło ,zrobiło ze mną co chciało.Czasem pogłaskało,czasem przytuliło,częściej po grzbiecie batem przejechało. Odznaczone przez doświadczenia bliznami moje ciało i dusza z nową energią i optymizmem co dzień do "boju"z Życiem rusza ,nie dając za wygraną siłę czerpię z bycia , z każdego przeżytego dnia ,który opróżniony z niepokoju nabiera blasku, entuzjazm wznieca. Nie boję się, wybiegać naprzód i formować przyszłość i wdrażać w życie swe marzenia.Spełniać się , upadać i podnosić się stale, jest naszym przeznaczeniem.Pogodziłam się z moim życiem,lecz czasem ugięłam się pod jego ciężarem i choć mi nie zawsze los mój sprzyja cieszę się życiem , bo tak szybko mija...

Rękodzieło Artystyczne – to nie tylko moja Pasja , ale również radość i przyjemność tworzenia czegoś z niczego własnymi rękami.

Każdego dnia na nowo przekonuję się jakim cudnym darem są ręce dzięki,którym odnalazłam w sobie talent,który stał się moją Pasją. Pasja ta to rękodzieło,którym zajmuję się od wielu lat,wszystkie prace zamieszczone na moim blogu wykonałam sama wkładając w nie całe swoje serce,po prostu kocham to co robię,a jakie są efekty mojej pracy to proszę oceńcie Kochani sami zapraszam ...:)

Obserwatorzy

Strony - Wystarczy kliknąć na wybraną podstronę , zapraszam :)

środa, 1 sierpnia 2012

Soki , dżemy z porzeczek.

Moje owocowe szaleństwo.

Kolejna praca , która uwielbiam robić to przetwory w słoikach na zimę ,zaczynam   w maju , a kończę późną  jesienią. 
Szukałam  pomysłu , inspiracji na dżemy i  soki  z moimi przyprawami , które pokazywałam Wam w poniższym poście czyli wanilii , anyżu i   goździków , większość przepisów się powtarzała , ale  była   bez tych dodatków  na bazie cukrów żelujących.
Postanowiłam   zrobić dżemy po swojemu  , często korzystam z Waszych podpowiedzi lub  gotowych przepisów .Dziś pragnę podać Wam  swój oryginalny przepis ,  może której z Was się przyda i będzie  tak samo smakować jak mojej rodzinie.


 Soki z czarnych i  czerwonych porzeczek zrobiłam w sposób tradycyjny bez zbędnych dodatków. Owoce zasypałam zwykłym  cukrem i  zagotowałam na wolnym ogniu w ten oto sposób oddzieliłam sok od owoców i  skróciłam czas poświęcony na przetwory.


 Natomiast  odciśnięte na sicie owoce czerwonych  porzeczek podzieliłam na połowę 
 i jedne zrobiłam jako dodatek do mięs `ala żurawina, a drugie przeznaczyłam  na dżem.

==============================================================

Porzeczki `ala żurawina .




Potrzebne :

 1kg odciśniętych owoców czerwonych porzeczek 
1szklanka soku z czerwonych porzeczek 
 1 szklanka wody
0,5 kg cukru
3 łyżeczki od herbaty cynamonu
 Smaku musi wyjść słodko-kwaśny z nutką  cynamonu.

Wrzucam do garnka owoce wlewam szklankę soku ,  gdy zaczną się gotować zmniejszam ogień podlewam wodą i mieszając  tak by  się nie przypaliło dodaję cukier. 
Gotuję do momentu rozpuszczenia  się cukru  co jakiś czas mieszając czekam , aż całość zgęstnieje na koniec dodaję cynamon. Jeśli wolicie intensywniejszą nutkę cynamonową  to wystarczy zwiększyć dawkę  cynamon w smaku  jak dla  mnie rewelacja.
Po ostygnięciu  nakładam  do słoików.
  Wspaniały dodatek do mięsa, kiełbas lub na kanapki.

======================================================

Dżem z czerwonych porzeczek



Potrzebujemy :

1kg nie mocno odciśniętych  z nadmiaru  soku owoców czerwonej porzeczki
 cukier ( tu według gustu  i tego jak lubicie słodki dżem)
1/2 gwiazdki anyżu
1/2 laski wanili
2-3  goździki


Owoce czerwonej porzeczki przemieliłam dwa razy  przez maszynkę do mięsa , następnie przełożyłam do     garnka zasypałam  cukrem i na wolnym ogniu doprowadziłam do wrzenia co jakiś  czas mieszając.
Anyż i  goździki zmieliłam na drobny pyłek , a wanilie drobno pokroiłam. Wszystko dodałam do owoców całość jeszcze raz doprowadziłam do wrzenia ,po ostygnięciu napełniłam słoiki .
Taki dżem  to doskonały  dodatek do  naleśników wszelkich deserów i kanapek . Ja używam  jako bazę pod masę do ciast lub tortów smakuje rewelacyjnie..


==============================================================

Dżem z czarnej porzeczki 


 O  ! teraz dopiero zauważyłam , że w słoiku mam już pierwszego smakosza Osę :)


Potrzebujemy :

1kg odciśniętych z nadmiaru soku  porzeczki czarne
 cukier ( tu według gustu  i tego jak lubicie słodki dżem)
1/2 gwiazdki anyżu
1/2 laski wanili
2-3  goździki

Powtarzam ta samą czynność co przy  poprzednim przepisie , a wiec :

Owoce czarnej porzeczki przemieliłam dwa razy  przez maszynkę do mięsa , następnie przełożyłam do     garnka zasypałam  cukrem i na wolnym ogniu doprowadziłam do wrzenia co jakiś  czas mieszając.
Anyż i  goździki zmieliłam na drobny pyłek , a wanilie drobno pokroiłam. Wszystko dodałam do owoców całość jeszcze raz doprowadziłam do wrzenia ,po ostygnięciu napełniłam słoiki .
Taki dżem  to doskonały  dodatek do  naleśników wszelkich deserów i kanapek . Ja używam  jako bazę pod masę do ciast lub tortów smakuje rewelacyjnie.
W ten sam sposób robiłam tez dżem z jagód na prawdę   wyszły mi te dżemy   bardzo  smaczne.

 Dziewczyny w wielu Waszych przepisach  czytałam ,że używacie cukrów żelujących  ja natomiast   używam      cukru zwykłego , ponieważ porzeczki w swoich właściwościach zawierają substancje żelujące , które sprawiają , że dżem sam z siebie gęstnieje.Podajecie różne przepisy odnośnie pasteryzacji ja natomiast  gotuję wszystkie słoiki.
Wszystkie tak przygotowane słoiki gotuję 25 minut  od wstawienie  do garnka z  zimną wodą , czyli  gotuję do  pierwszych bąbli. Następnie słoiczki ustawiam na ściereczce do góry dnem i tak zostawiam  do     wystygnięcia  w ten sposób zrobione słoiki   przestoją całą zimę i się nie psują.

W podobny sposób jak dzemy pierwszy raz robię nalewkę z czerwonych  porzeczek jak będzie dobra zrobie posta poświeconego tej nalewce.

 

==================================================

Teraz troszkę lektury na temat  porzeczek :)

Czarna porzeczka - właściwości

Czarna porzeczka jest polecana do uprawy zwłaszcza ze względu na duże wartości odżywcze i dietetyczne, gdyż stanowi doskonałe źródło witaminy C, potasu, fosforu, wapnia, magnezu i jodu. 
 Owoce czarnej porzeczki oczyszczają organizm z toksyn, wspomagają leczenie wątroby i nerek. Kwasy owocowe korzystnie wpływają na procesy gnilne, zawarta w nich tanina działa przeciwzapalnie. Ze względu na bogactwo bakteriobójczych fitoncydów, owoce czarnej porzeczki hamują rozwój bakterii, wirusów i grzybów, dlatego zaleca się picie soku z czarnej porzeczki w okresach gryp i innych infekcji wirusowych.
Ponadto porzeczki czarne korzystnie wpływają na naczynia krwionośne, wzmacniają serce i obniżają ciśnienie krwi. Olejki eteryczne pobudzają apetyt i wspomagają wydzielanie soków trawiennych, więc polecane szczególnie osobom w podeszłym wieku. Zaleca się również spożywanie czarnych porzeczek po kuracji antybiotykowej, gdy organizm jest wyjałowiony.
Owoce czarnej porzeczki to również stary lek w stanach zapalnych jamy ustnej, w anginie, chrypkach, kaszlu, w chorobach reumatycznych oraz w kamicy moczowej.


==============================================


 Czerwona porzeczka - właściwości

W czerwonej porzeczce jest bardzo dużo witaminy C, PP, żelazo oraz miedź. Czerwone porzeczki zawierają tez sporą ilość garbników.
Witamina C
chroni skórę przed działaniem wolnych rodników, pobudza  fibroblasty  do syntezy kolagenu. Witamina C wspomaga także proces gojenia się skóry i usuwa przebarwienia skóry.
 Witamina PP -
 wzmacnia naczynia krwionośne i zapobiega pękaniu naczynek. Chroni również skórę przed nadmiernym przesuszeniem i rogowaceniem.
 Miedź -
 poprawia sprężystość i gładkość skóry oraz bierze udział w syntezie melaniny. Działa ona również przeciwzapalnie i reguluje wydzielanie sebum przez co jest składnikiem kremów do skóry tłustej i cery trądzikowej. Miedź chroni skórę przed przedwczesnym starzeniem.
Żelazo -
 bierze udział w powstawaniu czerwonych krwinek co zapewnia skórze zdrowy koloryt. Liście czerwonych porzeczek zawierają dużą ilość garbników przez co znalazły zastosowanie w wielu preparatach do cery tłustej i cery trądzikowej. Oto jak działają  garbniki na skórę:
- ściągają
- działają przeciwzapalnie
- regulują wydzielanie
sebum
- redukują nadmierną potliwość
- pomocne są przy oparzeniach i odmrożeniach
- łagodzą zmiany trądzikowe.

 P.S.

Jako ciekawostkę dla kobiet karmiących piersią  powiem ,że anyż ma właściwości mleko pędne  i można go odnaleźć w herbatkach dla matek karmiących  ja właśnie parę lat temu tam poznałam  jego smak , zachwyciłam się jego delikatnością i od tamtej pory stosuje go w domowych kuchennych rewolucjach w smaku  wyśmienity nadaje nie powtarzalny smak nie jednej potrawie .

=============================================
===============================
==================

Myślę , że i 
Wam będzie smakowało według mojego przepisu , więc życzę



Smacznego :)



Brak komentarzy:

Gościu Miły :)

Dziękuję za wizytę na moim blogu i zapraszam ponownie:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...